CASE STUDY: KIMBERLY-CLARK

Kimberly-Clark is een klant waar we met recht super trots op zijn. We werken voor verschillende merken, waaronder Depend en Huggies, in verschillende landen. Clever verzorgt diverse programma’s waarbij we vanuit slimme marketingstrategieën consumenten bereiken met media en e-mails.

Sinds 2015 hanteert Depend een directe B2C campagnestrategie. Dit met als doel om (oriënterende) consumenten te informeren over de producten, meer productkennis te geven en uiteindelijk te overtuigen om over te gaan tot aankoop via de productwebshop.

Bij aanvang van ons partnership hebben we tijdens ‘brown paper workshops’ gezamenlijk de customer journey uitgetekend voor de verschillende merken. Dit vertaalden we naar slimme contactstrategieën. Eerst bereiken we de consument via media om ze daarna goed te informeren via e-mail marketing. Hiervoor richtten we Deployteq in. Via dit campagne management systeem zetten we e-mailmarketing in o.a. gericht op de customer flow sample aanvraag inclusief tevredenheidsmeting.

We verzorgen de complete mediastrategie- en inkoop waarbij we breed inzetten op o.a. Google Adwords, Display en Shopping, Facebook, Ligatus en affiliate marketing. We draaien een doorlopend programma met geregeld specifieke acties voor de merken.

Om Kimberly-Clark snel inzicht te geven in het resultaat van haar campagnes, hebben we voor verschillende landen een Klipfolio dashboard ontwikkeld, waarbij de metrics zijn gestandaardiseerd. In dit KPI dashboard zijn website statistieken en sales informatie gecombineerd beschikbaar.

kimberly-clark depend 01

CLEVER SERVICES CUSTOMER JOURNEY • CONTACTSTRATEGIEËN • CAMPAGNE MANAGEMENT • E-MAILMARKETING • MEDIASTRATEGIE EN -INKOOP • KPI DASHBOARD • DEPLOYTEQ CAMPAGNE MANAGEMENT SYSTEEM • GOOGLE ADWORDS • SOCIAL MEDIA ADVERTISING • GOOGLE ANALYTICS • KLIPFOLIO DASHBOARD

kimberly-clark2