CASE STUDY: PENSIOENFEDERATIE

Je pensioen, niet echt sexy toch? Hoe krijg je jongeren zover om er over na te denken? Onze klant Pensioenfederatie ontwikkelde in 2014 de campagne ‘De Tijd van je Leven’ om jongeren bewust te maken van het feit dat er straks nog pensioen voor jou is. Sinds 2016 speelt het platform in op actuele trends en gebeurtenissen in het leven nu, die invloed hebben op later: jouw pensioen. Clever Strategy verzorgt de mediastrategie, -planning en -optimalisatie. Ook ontwikkelen we de e-mailstrategie waarbij we gebruik maken van het campagne management systeem Canopy Deploy.

Na een bezoek aan de website worden bezoekers op verschillende manieren op de hoogte gehouden. Door bijvoorbeeld de inzet van e-mail marketing, met laagdrempelige content, worden deelnemers goed geïnformeerd over het complexe onderwerp. Via een engagement flow doorlopen ze elke fase in het bewustwordingsproces.

De campagne is in 2014 gestart. Toen stelden bezoekers hun bucketlist samen. Elke maand mocht een winnaar zijn nummer 1 bucketlistwens in vervulling laten gaan.
Clever verzorgde toen ook al de totale mediastrategie, -planning en –inkoop voor deze campagne. We zetten zowel online als offline media in om de doelgroep te bereiken en hen te triggeren hun bucketlist in te vullen. De online campagne bestond uit social media, Google Adwords, search engine optimization en Real Time Bidding. Daarnaast werd de campagne massaal ondersteund met een radiocampagne.

Wegens succes spelen we ook in 2017 in op actuele trends met het thema ‘De Tijd van je Leven’.

pensioenfederatie

CLEVER SERVICES LIQUID MEDIAPLANNING • KPI DASHBOARD • ANALYSE EN OPTIMALISATIE • E-MAILMARKETING • KLIPFOLIO DASHBOARD • CANOPY DEPLOY CAMPAGNE MANAGEMENT SYSTEEM • GOOGLE ADWORDS • GOOGLE ANALYTICS