CASE STUDY: HUNKEMÖLLER

HUNKEMÖLLER

Hunkemöller is misschien wel de bekendste lingerieketen van Europa met meer dan 940 winkels in 21 landen. Wij ondersteunen Hunkemöller sinds 2016 in hun online marketing activiteiten op diverse gebieden. Een mooi partnership die inmiddels zelfs een Selligent Award heeft opgeleverd!

Het loyaltyprogramma voor Hunkemöller is iets waar we erg trots op zijn. En niet voor niets; dit is namelijk beloond met een Selligent Award voor ‘Exceptional loyalty program 2019’!
Dit strategisch opgezette programma is gebaseerd op het sparen van punten. Ook wel ‘Passion Points’ genoemd. Elke 500 punten staat gelijk aan een tegoed van €5 wat vervolgens weer besteed kan worden in de winkel. In dit loyalty programma zetten we event driven marketing in waarbij er geautomatiseerde campagnes opgezet zijn.

De consument ontvangt op basis van data maandelijks een servicemail waar hun huidige puntensaldo of spaartegoed in vermeld wordt. Voor klanten die zich voor de nieuwsbrief in hebben geschreven worden met behulp van artificial intelligence drie speciaal voor hen geselecteerde producten getoond, zodat ze hun spaartegoed direct kunnen gebruiken op de website.

Data

Data is onmisbaar in een gefundeerde strategie. Bij Clever Strategy werken we resultaatgericht en dit is onmogelijk zonder goede data. We baseren onze werkwijze niet voor niets op fact based en data driven marketing. Ook voor Hunkemöller maken we hier slim gebruik van. We hebben connectoren gebouwd waarmee we alle data kunnen bundelen op één centraal datapunt: Selligent.

SELLIGENT

Alle data die we van de website en uit e-mails verzamelen komt terecht in Selligent. Deze data zetten we in voor marketingdoeleinden om de consument relevant te benaderen en altijd op het juiste moment aanwezig te zijn. Zo worden e-mails voorzien van producten gerelateerd aan orders die in het verleden zijn geplaatst, en krijgen abonnees op basis van hun ingevulde pasvorm andere artikelen van dit type te zien.

GEAUTOMATISEERDE RAPPORTAGES

Om de marketeers van Hunkemöller een goed inzicht te geven in de data zijn er geautomatiseerde rapportages ontwikkeld. Hier kunnen zij gemakkelijk en snel bruikbare informatie uit halen, zoals fluctuaties in het aantal nieuwsbriefabonnees en de aantallen verzonden promotionele e-mails.

E-MAILMARKETING

Ook op het gebied van e-mailmarketing buiten het loyaltyprogramma om heeft Clever Strategy haar steentje bijgedragen. We hebben hier mooie ontwikkelingen in doorgemaakt de afgelopen jaren.

E-MAILTEMPLATE

Een goed systeem is niets zonder een goed e-mailtemplate. Daarom is er een e-mailtemplate opgemaakt wat Hunkemöller zelf kan gebruiken voor het opmaken voor mails, waarin ook ruimte is voor gepersonaliseerde content. Gebruiksvriendelijk en erg handig! Alle communicatie uit deze e-mails wordt gecentraliseerd via Selligent. Daardoor is het mogelijk om gegevens op een kwalitatieve manier meetbaar te maken.

GEAUTOMATISEERDE CAMPAGNES

Naast het versturen van nieuwsbrieven zijn er voor Hunkemöller ook geautomatiseerde campagnes opgezet. Met behulp van Artificial Intelligence hebben we de mogelijkheid om de klant altijd van de juiste content te voorzien. Het is bijvoorbeeld mogelijk om op basis van productinformatie aangepaste content te tonen die past bij de interesses van de ontvanger. Dit alles uiteraard voor optimaal resultaat.

CLEVER TOOLS

 

For the best marketing results.