CASE STUDY: LUCARDI

LUCARDI JUWELIERS

Waarschijnlijk ben je wel bekend met Lucardi. Of beter: wie is er niet bekend met dit mooie sieradenmerk dat opgericht is in 1986? Sinds 2014 mogen wij dit merk tot onze klantportfolio rekenen. We zijn gestart met een succesvolle Clang implementatie en inmiddels zijn de werkzaamheden flink uitgebreid. Zo hebben we in 2019 het Customer Data Platform Datatrics geïntroduceerd en volledig uitgerold. En zijn er ambitieuze plannen voor 2020 met een nieuwe e-mailstrategie, vernieuwde templates en een dashboard.

Succesvolle e-mailmarketing

In 2014 wilde Lucardi hun e-mailmarketing naar een hoger niveau tillen. Clang moest het nieuwe systeem worden en Lucardi vroeg ons te helpen met de implementatie hiervan. Een systeem is niets zonder goede e-mail templates. Alle templates zijn door ons gemaakt voor zowel desktop als mobiel gebruik. Ook hebben we geholpen met het in kaart brengen van de e-mailprocessen en hebben we in het afgelopen jaar ook de transactionele e-mailflow naar Clang overgezet.
In het komende jaar gaan we onze samenwerking op het gebied van e-mailmarketing nog verder uitbreiden. Er wordt een nieuwe e-mailstrategie ontwikkeld, waar personalisatie en segmentatie centraal staan en alle templates worden vernieuwd. Daarnaast mogen we een dashboard ontwikkelen in Power BI. Met dit dashboard bieden we inzicht in de belangrijkste KPI’s van Lucardi, wat Lucardi helpt in het nemen van de juiste marketingbeslissingen.

Customer Data Platform Datatrics

Maar e-mailmarketing is zeker niet het enige waar we Lucardi in bijstaan. Om de groeiambities van Lucardi waar te kunnen maken, was het bieden van meer relevantie een must. Relevantie begint bij het centraal opslaan van data, zodat er op basis van deze data een gepersonaliseerde shopervaring geboden kan worden. Om dit te realiseren, maken we gebruik van het customer data platform (ook wel CDP genoemd) Datatrics.

Datatrics slaat alle klantdata uit de gekoppelde kanalen centraal op en op basis hiervan kunnen we profielen samenstellen van de websitebezoekers en herkennen we in welke aankoopfase iemand zich bevindt. Dit doen we o.a. op basis van het website- en e-mailgedrag. Deze profielen kunnen we bijvoorbeeld gebruiken bij de inzet van de verschillende mediacampagnes op Google en Facebook. Daarnaast kunnen we per profiel relevante content serveren over de verschillende kanalen. Zo bieden we persoonlijke aanbevelingen op de website en binnen e-mails

en gebruiken we verschillende relevante overtuigingsmechanismes per aankoopfase. Sinds we gebruik maken van het CDP Datatrics is de e-mail database enorm gestegen: momenteel wordt 70% van de nieuwsbrief aanmeldingen gegenereerd door Datatrics touchpoints, die we tonen op het juiste moment aan de juiste doelgroep. Daarnaast realiseren we door de inzet van Datatrics een mooie conversiestijging van 22% en een effectievere inzet van de mediabudgetten. Wil je meer te weten komen over een CDP? Klik hier voor meer informatie.

MEDIA

Ook op het gebied van media heeft Clever haar steentje bijgedragen. We hebben campagnes voor het sieradenmerk gedaan voor Moederdag en Valentijnsdag. Voor Valentijnsdag hebben we een Youtube campagne gedraaid. Daarnaast hebben we ook op Fashionchick display en social advertenties ingezet en hebben we een advertorial geplaatst. Wegens het grote succes hiervan mochten wij ook een Youtube campagne voor Moederdag starten. Het doel van de campagnes was het creëren van awareness en conversies. Voor beide campagnes zijn er bumper advertenties ingezet. Deze korte, non skippable video’s worden getoond bij het afspelen van een video. Deze zorgen voor awaresness bij de doelgroep: generatie Z en millenials. Beide campagnes zijn erg succesvol geweest.

CLEVER TOOLS

 
For the best marketing results.