CLEVER STRATEGY

WINT DERDE MAAL OP RIJ FD GAZELLEN AWARD

CLEVER STRATEGY

WINT DERDE MAAL OP RIJ FD GAZELLEN AWARD

Clever Strategy heeft voor het derde jaar op rij een FD Gazellen Award gewonnen. Hiermee is Clever weer één van de snelst groeiende bedrijven in Zuid-Holland. Naast jaarlijks minimaal 20% omzetgroei spelen ook werkgelegenheid en winstgevendheid een rol bij deze beoordeling. Ondanks de Coronacrisis weet het Clever team de groei door te zetten met een dosis doorzettingsvermogen en vindingrijkheid.

2021 Was voor Clever Strategy een ‘bumpy road’. Er waren vanwege Corona ook bij Clever wat strubbelingen. Zo waren er veel annuleringen van mediacampagnes en marketing automation projecten en moest er abrupt thuisgewerkt worden. Dat was even schakelen natuurlijk, maar ondanks dat, heeft het jaar 2020 het bedrijf veel gebracht. Door veerkracht van het team is het een leerzaam en vindingrijk jaar geweest wat uiteindelijk zelfs geresulteerd heeft in groei.

DIT ZIJN DE BELANGRIJKSTE ERVARINGEN EN BEVINDINGEN VAN HET CLEVER TEAM:

  • Thuiswerken zat al in ons bloed. We zijn trots dat we zelfs met virtueel werken onze unieke cultuur hebben kunnen behouden.

  • Het thuiswerken vergt wel extra overleg bij teams die samen aan een project werken.

  • Door Corona is investeringsbereidheid in digitalisering en data projecten bij marketeers fors toegenomen.

  • Ons consultancy team heeft naast het verstrekken van adviezen ook een development track ontwikkeld, waarbij internationale teams worden getraind op het gebied van customer journeys en CRM. We zijn onwijs trots dat deze trainingen inmiddels in 17 landen worden gegeven.

  • Ook via Microsoft Teams is het werven van nieuwe partnerships goed te realiseren.

  • Paid mediacampagnes zijn in turbulente tijden nóg effectiever.

  • Onze eigen webshops zijn structureel gegroeid. Een flinke boost, gedurende corona tijden, echter is de stijgende lijn aangehouden.

  • Hyper personalisatie is de nieuwe trend op onze data afdeling. Om dit te realiseren is de vraag naar technologie t.b.v. geautomatiseerde personalisatie sterk toegenomen.

  • Rapportages worden vervangen door efficiëntere marketing dashboards.

  • Inzetten op het opbouwen van 1th party data is cruciaal, voor het veranderende cookie landschap. CRM biedt meer waarde voor toekomstige marketing en mediaprogramma’s.

“Uiteindelijk is het afgelopen jaar een bijzonder leerzame periode geweest. Bij de aanvang leek het een kwestie van overleven maar voor het Clever team uiteindelijk een bron van sterke groei geweest.”

Kjeld Piek
CEO Clever Strategy

“Met opkomst van nieuwe technologieën hebben we gedurende Corona sneller kunnen innoveren met slimme personalisatie algoritmes. De uiteindelijke conclusie is dat we het meest trots zijn op de veerkracht van ons clever team.”

Jasper van den Broek
CTO Clever Strategy