Waarom hyperpersonalisatie?

Traditionele campagnes voldoen vaak niet meer aan de toenemende verwachtingen van klanten. Tegenwoordig verwacht men uitsluitend nog als individu behandeld te worden. Zelfs campagnes waarbij getarget wordt op basis van persona’s of segmenten, zijn eigenlijk niet meer voldoende. Er verandert in een korte tijd dan ook veel op het gebied van personalisatie. Dat is ook waar de behoefte aan hyperpersonalisatie is ontstaan. Hyperpersonalisatie gaat namelijk nóg verder in het één op één communiceren met de bezoeker, waardoor je altijd content op maat aanbiedt. En laat dat nu precies zijn waar je bezoeker behoefte aan heeft!

Aan de slag met hyperpersonalisatie

De basis van hyperpersonalisatie ligt bij verzamelde data. Wanneer je aan de slag wilt gaan met fact based marketing, betekent dit dat er een datagedreven cultuur moet ontstaan binnen het bedrijf of je team. De aannames en meningen behoren tot het verleden, tenzij er feiten aan ten grondslag liggen.

Door data te verzamelen over je bezoekers kun je complete klantprofielen creëren. Deze klantprofielen helpen jou om je bezoekers content op maat aan te bieden. Zo zien zij alleen content die voor hen relevant is. En dat is precies wat er tegenwoordig van jou als organisatie wordt verwacht.

For the best marketing results.