LUCARDI JUWELIERS
Waarschijnlijk ben je wel bekend met Lucardi. Of beter: wie is er niet bekend met dit mooie sieradenmerk dat opgericht is in 1986? Sinds 2014 mogen wij dit merk tot onze klantportfolio rekenen. We zijn gestart met een succesvolle Canopy Deploy implementatie en inmiddels zijn de werkzaamheden flink uitgebreid. Zo hebben we in 2019 het Customer Data Platform Datatrics geïntroduceerd en volledig uitgerold. En zijn er ambitieuze plannen voor 2020 met een nieuwe e-mailstrategie, vernieuwde templates en een dashboard.
Succesvolle e-mailmarketing
Customer Data Platform Datatrics
Datatrics slaat alle klantdata uit de gekoppelde kanalen centraal op en op basis hiervan kunnen we profielen samenstellen van de websitebezoekers en herkennen we in welke aankoopfase iemand zich bevindt. Dit doen we o.a. op basis van het website- en e-mailgedrag. Deze profielen kunnen we bijvoorbeeld gebruiken bij de inzet van de verschillende mediacampagnes op Google en Facebook. Daarnaast kunnen we per profiel relevante content serveren over de verschillende kanalen. Zo bieden we persoonlijke aanbevelingen op de website en binnen e-mails
en gebruiken we verschillende relevante overtuigingsmechanismes per aankoopfase. Sinds we gebruik maken van het CDP Datatrics is de e-mail database enorm gestegen: momenteel wordt 70% van de nieuwsbrief aanmeldingen gegenereerd door Datatrics touchpoints, die we tonen op het juiste moment aan de juiste doelgroep. Daarnaast realiseren we door de inzet van Datatrics een mooie conversiestijging van 22% en een effectievere inzet van de mediabudgetten. Wil je meer te weten komen over een CDP? Klik hier voor meer informatie.
MEDIA
Ook op het gebied van media heeft Clever haar steentje bijgedragen. We hebben campagnes voor het sieradenmerk gedaan voor Moederdag en Valentijnsdag. Voor Valentijnsdag hebben we een Youtube campagne gedraaid. Daarnaast hebben we ook op Fashionchick display en social advertenties ingezet en hebben we een advertorial geplaatst. Wegens het grote succes hiervan mochten wij ook een Youtube campagne voor Moederdag starten. Het doel van de campagnes was het creëren van awareness en conversies. Voor beide campagnes zijn er bumper advertenties ingezet. Deze korte, non skippable video’s worden getoond bij het afspelen van een video. Deze zorgen voor awaresness bij de doelgroep: generatie Z en millenials. Beide campagnes zijn erg succesvol geweest.