BLIJF OPTIMALISEREN, STA NIET STIL

Om meer rendement uit je website te kunnen halen, is conversie-optimalisatie een onmisbaar traject. Het belangrijkste doel is om je business te laten groeien en minder marketingbudget te verspillen. Het is een onmisbare exercitie. De ontwikkelingen voor websites gaan zo ontzettend hard , de consument verwacht dus ook dat je jouw website blijft aanpassen naar de laatste standaarden. Sta je stil, dan haakt de consument op termijn af en stapt over naar de concurrent die wel door blijft groeien.  

Bij Clever Strategy helpen we je graag om het meeste rendement uit je website te halen. Een conversie-optimalisatietraject bij Clever Strategy ziet er als volgt uit: 

Stap 1:
We starten met het verkrijgen van inzichten door het verzamelen van relevante klantdata. Dit kan aan de hand van website-analyse en 
usability-onderzoeken.  

Stap 2:
Aan de hand van de inzichten maken we aanbevelingen die we gezamenlijk prioriteren in hoge en lage 
prio’s, en tevens bekijken we wat voor aanpassingen het betreft: zijn het bijvoorbeeld technische, functionele of intuïtieve aanpassingen?  

Stap 3:
We maken hypotheses voor de aanpassingen die we als eerste willen gaan oppakken en werken hiervoor een testplan uit.
 

Stap 4:
We ontwerpen de testvarianten en richten de A/B-testen in.
 

Stap 5:
We analyseren en rapporteren de uitkomsten van de testen.
 

Stap 6:
We voeren de veranderingen bij succes definitief door.
 

Deze stappen doorlopen we periodiek en na afronding hiervan starten we in een nieuwe run weer bij stap 1. Op die manier blijf je continue in beweging met je website.  

A/B testen
Voor een succesvol conversie-optimalisatie traject, is A/B testing onmisbaar. Bij A/B testing worden meningen, aannames en gevoel omgezet in feiten. Een A/B-test maakt het mogelijk om meerdere varianten van je landingspagina te testen. Je splitst je testgroep bijvoorbeeld in twee groepen. De ene groep stuur je naar variant A en de andere naar variant B. Per test wordt er op één element van je pagina een aanpassing doorgevoerd. Bijvoorbeeld de indeling van een pagina of tekstwijzigingen. Pas nooit meerdere elementen tegelijkertijd aan. Waarom niet? Omdat je dan nooit weet of het aan de call-to-action-kleur/-tekst of veranderde headerafbeelding heeft gelegen.

A/B test tooling
Er zijn verschillende goede A/B-testtoolings op de markt. Clever Strategy werkt met VWO. Deze tool maakt het mogelijk om data te bundelen en deze data om te zetten in acties. Het signaleert de knelpunten en maakt deze visueel inzichtelijk. Naast dat wij de tools inzetten, denken we ook strategisch mee over de eventuele optimalisaties en mogelijkheden. Zo gaan we gericht aan de slag met de tests middels een gedegen testplan, werken we met vaste testperioden en bij voorkeur met een vast testteam wat bestaat uit meerdere disciplines. Middels A/B testing leer je jouw bezoekers beter begrijpen en krijg je inzicht hoe de belangrijkste conversieknelpunten geoptimaliseerd kunnen worden.

Wil je ook aan de slag met conversie-optimalisatie en A/B testing? Neem dan contact met op met Kjeld Piek.

BENIEUWD WAT WE VOOR JOU KUNNEN BETEKENEN?

Data-driven & fact-based aanpak

We denken vanuit rendement en klanttevredenheid en willen alles meten om te kunnen verbeteren.

Full service marketingbureau

De one-stop-shop voor clever business cases en omnichannel oplossingen.

Lean & mean marketing

We werken met slimme technologie die uiterst doeltreffend en efficiënt is.

ACCREDITATIES

Clever gelooft in samenwerken. Met onze klanten, maar óók met business partners, want samen zijn we slimmer. We koppelen krachten om het beste resultaat voor onze projecten te bereiken. Dat doen we door exclusieve samenwerkingen met de onderstaande partijen.

 
Power BI