EEN STERKE MEDIAMIX

Offline media heeft een versterkend effect in mediacampagnes. De combinatie van off- en online inzet zorgt het ervoor dat de campagne een sneller én langer effect heeft op de doelgroep. De gewenste doelstellingen en KPI’s zijn daardoor eerder te realiseren.

Televisie 
Tegenwoordig horen we veel mensen zeggen dat niemand meer TV kijkt, TV is dood. Niets is minder waar. De Nederlanders keken in 2018 nog 167 minuten per dag TV (bron: SKO). Dat het aan het veranderen is, is wel absoluut waar. De consument consumeert media tegenwoordig sowieso heel anders dan 10 jaar geleden, maar met televisie zien we dat de manier waarop men TV kijkt snel en hard aan het veranderen is. 

Door de hoge impact van TV reclame is het een erg interessant medium. De inzet van een TV commercial (beeld & geluid) biedt de mogelijkheid om mensen te raken, ontroeren of te amuseren. De combinatie van TV met de inzet van een online campagne zorgt ook voor een versterkend effect.  

Radio
Radio bereikt in Nederland wekelijks bijna 88% van de bevolking van 10 jaar en ouder. Radio is een goede aanjager voor traffic naar je website en de combinatie werkt altijd versterkend  Radio is een massamedium en een mediumtype dat in staat is om snel naamsbekendheid en bereik mee op te bouwen. Daarnaast is de aandacht voor het mediumtype (vooral tijdens het autorijden) groot en zijn de luisteraars vaak loyaal aan 1 zender.  

Out of Home
Out of home is een massamedium waarin je in een relatief korte periode een enorm bereik en veel contacten met je doelgroep kunt opbouwen. Maar wil je juist niet de massa bereiken maar heel relevant adverteren in bepaalde gebieden of op locaties waar je doelgroep zich bevindt kan dit ook uitstekend met dit medium. Tegenwoordig zijn steeds meer objecten digitaal waardoor je sneller kunt schakelen, relevanter kunt zijn (bijvoorbeeld pas adverteren als de temperatuur boven de 25 graden komt) en je kunt zelfs zorgen voor interactie met je doelgroep.  

Print 
Ondanks de dalende oplages van dagbladen en magazines kan print nog steeds erg effectief zijn om in te zetten. Print heeft namelijk een aantal voordelen die je bij andere marketingkanalen niet snel zal vinden. 

  • Je publiek is beter gefocust bij het lezen van print. 
  • Print wekt vaker meer vertrouwen op dan online. 

Ben je geïnteresseerd in een strategisch media advies en wil je graag weten welke media kanalen het beste ingezet kunnen worden voor je mediacampagne? Neem dan gerust contact op met Femke Evers. 

BENIEUWD WAT WE VOOR JOU KUNNEN BETEKENEN?

Data-driven & fact-based aanpak

We denken vanuit rendement en klanttevredenheid en willen alles meten om te kunnen verbeteren.

Full service marketingbureau

De one-stop-shop voor clever business cases en omnichannel oplossingen.

Lean & mean marketing

We werken met slimme technologie die uiterst doeltreffend en efficiënt is.

ACCREDITATIES

Clever gelooft in samenwerken. Met onze klanten, maar óók met business partners, want samen zijn we slimmer. We koppelen krachten om het beste resultaat voor onze projecten te bereiken. Dat doen we door exclusieve samenwerkingen met de onderstaande partijen.

 
Power BI