ZICHTBAAR OP HET JUISTE MOMENT

Google Ads 

Search advertising 
Bij een Search-campagne targeten we relevante zoekopdrachten en laten we advertenties zien die daarbij aansluiten. We optimaliseren dagelijks en kijken naar o.a. CTR (click-through-rate), ROAS (return on advertising spend), conversies en de website-data. Dit vertelt ons hoe het bezoek reageert na het klikken op een advertentie.

Display advertising 
Ook als het gaat om het genereren van awareness kunnen we binnen Google Ads campagnes aanmaken die dit ondersteunen. Met display-campagnes targeten we duizenden websites die aansluiten op de gewenste doelgroep. Door middel van verschillende soorten uitingen, zoals HTML5-banners of responsieve advertenties, realiseren we veel bereik. 

Shopping advertising 
Als je meer productgerelateerd wil adverteren, is Google Shopping de oplossing. Aan de hand van een productfeed of koppeling met een CMS worden productadvertenties getoond met o.a. een afbeelding, titel, prijs en omschrijving. Dit kanaal is uitermate interessant om conversies te realiseren. 

Video advertising 
Naast banners kunnen we ook werken met video-advertenties. De video’s promoten we op verschillende manieren op bijvoorbeeld YouTube of het display-netwerk. 

Microsoft Ads 
Naast Google is er nog een tweede interessante zoekmachine waarbinnen je kunt adverteren, namelijk Bing. Binnen deze zoekmachine kun je adverteren middels Microsoft Ads, het vroegere Bing Ads. Qua zoekmachine is Bing veel kleiner dan Google, maar toch wordt deze zoekmachine 900 miljoen keer per dag gebruikt. Doordat het wat minder volume heeft, is de concurrentie ook niet zo heftig als in Google en dit heeft als gevolg dat je bij Microsoft Ads vaak een hogere CTR kunt realiseren waar je als bedrijf natuurlijk van wilt profiteren. 

Adverteren middels SEA (Search Engine Advertising) levert kwalitatief bezoek op, omdat deze mensen de eerste stap (het opzoeken van informatie) al hebben gezet en dus al wat verder in de betreffende funnel zijn. Door continue te sturen op relevantie proberen we de zoekopdracht en de advertentie steeds beter op elkaar aan te laten sluiten.   

Wil je weten wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen op het gebied van media? Neem dan contact op met Femke Evers.

BENIEUWD WAT WE VOOR JOU KUNNEN BETEKENEN?

Data-driven & fact-based aanpak

We denken vanuit rendement en klanttevredenheid en willen alles meten om te kunnen verbeteren.

Full service marketingbureau

De one-stop-shop voor clever business cases en omnichannel oplossingen.

Lean & mean marketing

We werken met slimme technologie die uiterst doeltreffend en efficiënt is.

ACCREDITATIES

Clever gelooft in samenwerken. Met onze klanten, maar óók met business partners, want samen zijn we slimmer. We koppelen krachten om het beste resultaat voor onze projecten te bereiken. Dat doen we door exclusieve samenwerkingen met de onderstaande partijen.

 
Power BI