METEN IS WETEN

De moderne marketeer voert geen marketing meer op basis van meningen, maar op basis van data. Om dat te kunnen doen, is het belangrijk dat de waardevolle data op een gestructureerde en veilige wijze wordt verzameld. 

data-technology

GOOGLE ANALYTICS EN HOTJAR

Website-data kan eenvoudig worden verzameld via Google Analytics. Aan de hand van Google Analytics krijgen we een goed inzicht van hoe de websitebezoekers zich gedragen op een site: welke pagina’s presteren goed? Op welke pagina’s haken je bezoekers af? Wat zijn de prestaties van je sales funnel? Etc.  

Google Analytics
Clever Strategy levert elke website standaard op met een Google Analytics-implementatie. We maken zowel voor nieuwe als bestaande websites een gedegen testplan, waarin we o.a. de doelen en 
funnels definiëren, zodat je waardevolle informatie gaat verzamelen. Hierbij geven we ook aan hoe Google Analytics ingesteld moet worden om te voldoen aan de privacywet (AVG) en/of welke melding er op de website getoond moet worden.  

Google tagmanager
Ook zijn wij bekend met het gebruik van Google Tagmanager, waarmee eenvoudig en snel nieuwe tags op de website geplaatst worden. 

Heb je al Google Analytics geïmplementeerd op je website, maar twijfel je of deze op de juiste manier is ingesteld? Onze specialisten nemen je account graag onder de loep om te kijken of er instellingen kunnen worden aangepast om meer relevante insights te verzamelen.  

Hotjar
Soms is het naast websitestatistieken ook handig om meer klanten 
insights te verzamelen en te achterhalen waarom mensen bepaald gedrag vertonen. Ook is het zinvol om te onderzoeken of bezoekers nog specifieke wensen hebben voor de website. Dit is via een usability-onderzoek goed in kaart te brengen. Clever Strategy verzamelt deze insights o.a. via Hotjar aan de hand van video-recordings van het websitegedrag, heatmaps, website-polls en enquêtes. Samen met onze klanten brengen we eerst in kaart welke insights relevant zijn om te verzamelen en maken we een plan hoe we de insights het beste naar boven kunnen halen. Aan de hand van al deze insights, kunnen we aan de slag met het optimaliseren van je website.  

Wil jij ook meer klanteninsights verzamelen en daarmee je website verder optimaliseren? Neem dan contact op met Christien Blanken om meer te weten te komen over onze werkwijze.  

BENIEUWD WAT WE VOOR JOU KUNNEN BETEKENEN?

Data-driven & fact-based aanpak

We denken vanuit rendement en klanttevredenheid en willen alles meten om te kunnen verbeteren.

Full service marketingbureau

De one-stop-shop voor clever business cases en omnichannel oplossingen.

Lean & mean marketing

We werken met slimme technologie die uiterst doeltreffend en efficiënt is.

ACCREDITATIES

Clever gelooft in samenwerken. Met onze klanten, maar óók met business partners, want samen zijn we slimmer. We koppelen krachten om het beste resultaat voor onze projecten te bereiken. Dat doen we door exclusieve samenwerkingen met de onderstaande partijen.

For the best marketing results.