EMAIL & CUSTOMER JOURNEY

Een klant denkt niet in journeys, hij ondergaat ze. Zijn wens is dat de communicatie die hij ontvangt aansluit op zijn wensen, zijn aankoopgedrag en zijn voorkeuren. Wij helpen bedrijven om dat te realiseren.  

E-MAIL IS SPRINGLEVEND

E-mail is nog steeds één van de meest succesvolle en doeltreffende marketingkanalen, mits je e-mailmarketing op de juiste manier inzet. De inzet van e-mailmarketing moet dan ook wel binnen je marketingstrategie passen en een relevante en slim doordachte customer journey is een essentieel onderdeel van het succes. Consumenten worden overspoelt met e-mails die onvoldoende relevant zijn en worden daardoor steeds kritischer (en terecht denken wij). Het is daarom aan ons marketeers de uitdaging om de klanten op een relevante en persoonlijke manier te benaderen op het moment dat de klant er behoefte aan heeft.

Clever Strategy heeft veel kennis en ervaring in huis om bedrijven te helpen met het formuleren van een krachtige customer journey en de (technische) realisatie daarvan. Een customer journey gaat verder dan enkel van eerste contactmoment tot en met de aankoop. Ook na de aankoop heb je als klant een bepaalde ervaring bij een bedrijf of merk. De customer journey omvat dus niet enkel het aankoopproces, maar ook het evaluatie- en serviceproces.

Elke customer journey kan je opdelen in verschillende fasen. Het doel hierbij is om onbekenden om te zetten naar bezoekers – leads – klanten en vervolgens naar loyale klanten die je diensten of producten kunnen promoten.

Om e-mailmarketing succesvol in te kunnen zetten, heb je als bedrijf de juiste tools nodig. Clever Strategy werkt vanaf de start in 2010 al met Clang en Selligent en is als partner nauw betrokken bij de ontwikkelingen van de tools. Sinds 2018 hebben we ook een samenwerking met Sharpspring.

Wat biedt Clever Strategy aan organisaties op het gebied van e-mailmarketing?

  • Enorm veel kennis en ervaring over zowel strategie als technische mogelijkheden

  • Alle disciplines onder één dak

  • Wij denken niet in silo’s en nemen alle touchpoints mee in de customer journey

  • Partner van drie krachtige campagne managementsystemen

  • Optimaliseren en testen zit in ons bloed

Wil je meer weten over e-mailmarketing en de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Neem dan contact op met Kjeld Piek.

GERELATEERDE DIENSTEN

Heb je vragen over e-mail en customer journeys, neem contact op met:

Kjeld Piek
k.piek@cleverstrategy.nl

CLEVER CASE STUDIES

HYUNDAI

LUCARDI

JUMBO GOLF

BENIEUWD WAT WE VOOR JOU KUNNEN BETEKENEN?

Data-driven & fact-based aanpak

We denken vanuit rendement en klanttevredenheid en willen alles meten om te kunnen verbeteren.

Full service marketingbureau

De one-stop-shop voor clever business cases en omnichannel oplossingen.

Lean & mean marketing

We werken met slimme technologie die uiterst doeltreffend en efficiënt is.

ACCREDITATIES

Clever gelooft in samenwerken. Met onze klanten, maar óók met business partners, want samen zijn we slimmer. We koppelen krachten om het beste resultaat voor onze projecten te bereiken. Dat doen we door exclusieve samenwerkingen met de onderstaande partijen.

For the best marketing results.