EMAIL & CUSTOMER JOURNEY

Een klant denkt niet in journeys, hij ondergaat ze. Zijn wens is dat de communicatie die hij ontvangt, aansluit op zijn wensen en voorkeuren. Wij kunnen je helpen zijn wensen en behoeften in kaart te brengen en een customer journey neer te zetten waarmee je bouwt aan een ultieme, loyale relatie met jouw klanten. Van eerste kennismaking tot en met die hechte band waarin je klant zo tevreden is, dat hij jouw merk bij vrienden en familie aanbeveelt.

“Het bouwen van een relatie met je klanten, verbetert je customer life time value enorm. Met een krachtige, persoonlijke customer journey maak je van eenmalige kopers, loyale klanten die steeds weer voor jouw product of dienst kiezen.” – Wouter Vos (Strategy Director) 

Een persoonlijke customer journey is belangrijk

Relevantie is key

Wil jij dat jouw klanten een geweldige ervaring met je merk hebben? Door de customer journey en jouw doelgroep volledig te begrijpen, kun je elk contactmoment optimaliseren en personaliseren. Dit leidt tot meer tevreden klanten en uiteindelijk een loyale relatie die je omzet verhoogt.

Een customer journey = relatie bouwen

Flirten, bouwen en behouden

De verschillende fases in de customer journey hebben we door vertaald naar het Clever Strategy flirt-build-keep canvas. Een ideale methode om de customer journey fases toegankelijker en begrijpelijker te maken. Een customer journey kun je namelijk prima vergelijken met de manier waarop jij zelf een relatie aan gaat met je partner.

De Why-Who-What-How methode

Binnen onze aanpak hanteren we de Why? Who? What? How? methode. Een ideale manier om samen jouw customer journey en doelgroep te doorgronden en te bouwen aan de relatie tussen jouw merk en jouw klant. We gaan van eerste kennismaking tot en met die loyale relatie.

Why: het waarom

Waarom beginnen we aan deze reis? Wat is het einddoel? Dit is de basis van jouw customer journey. Wat wil je bereiken en waarom is dit belangrijk voor zowel jou als je klant?

Who: het leren kennen van jouw doelgroepen

Wie zijn je klanten? Wat drijft hen om keuzes te maken? Door de verschillen in doelgroepen te begrijpen, kun je gerichte en effectieve strategieën ontwikkelen. Dit inzicht helpt bij het opzetten van een optimale customer journey.

What: de uitwerking van jouw journey

Wat moet er gebeuren? Hier werken we de customer journey uit en maken we een visualisatie. Dit laat duidelijk zien hoe we de klant sturen naar het gewenste doel.

How: de realisatie van jouw journey

Hoe realiseren we dit? Door gebruik te maken van technologie en data en deze te koppelen binnen het Clever Maturity Model, groeien we samen en bereiken we jouw doelstellingen. Zo bouwen we aan de ultieme relatie met jouw klant.

MarTech Tools

Voor een succesvolle customer journey

Om een effectieve customer journey te realiseren, heb je de juiste tools nodig. Denk hierbij aan:

Klaar om te starten?

Wil je meer weten? Vraag vrijblijvend ons relatiebouwersmodel aan of stel je vraag direct. Stuur een e-mail naar Wouter via w.vos@cleverstrategy.nl en ontdek hoe je snel en effectief een persoonlijke en sterke relatie met jouw klant kunt opbouwen.

  • Enorm veel kennis en ervaring over zowel strategie als technische mogelijkheden

  • Alle disciplines onder één dak

  • Wij denken niet in silo’s en nemen alle touchpoints mee in de customer journey

  • Partner van drie krachtige campagne managementsystemen

  • Optimaliseren en testen zit in ons bloed

GERELATEERDE DIENSTEN

Heb je vragen over e-mail en customer journeys, neem contact op met:

Kjeld Piek
k.piek@cleverstrategy.nl

BENIEUWD WAT WE VOOR JOU KUNNEN BETEKENEN?

Data-driven & fact-based aanpak

We denken vanuit rendement en klanttevredenheid en willen alles meten om te kunnen verbeteren.

Full service marketingbureau

De one-stop-shop voor clever business cases en omnichannel oplossingen.

Lean & mean marketing

We werken met slimme technologie die uiterst doeltreffend en efficiënt is.

ACCREDITATIES

Clever gelooft in samenwerken. Met onze klanten, maar óók met business partners, want samen zijn we slimmer. We koppelen krachten om het beste resultaat voor onze projecten te bereiken. Dat doen we door exclusieve samenwerkingen met de onderstaande partijen.

 
Power BI