CASE STUDY: Q1905

Q1905 – OER-HOLLANDS KLEDING- EN SPORTMERK

Q1905 is een oer-Hollands kledingmerk met een rijke sporthistorie. In het jaar 1905 begonnen als het sportmerk Quick en nu beter bekend als Q1905. Clever Strategy is een uitdagende, intensieve samenwerking gestart met de ervaren eigenaar en medewerkers van Q1905 waarbij we aan een gefundeerd programma werken dat gericht is op performance. Een samenwerking waar ons marketing hart sneller van gaat kloppen! Clever Strategy is hierin verantwoordelijk voor de gehele exploitatie van de Q1905 webshop en marketing. Een diverse uitdaging waarbij alle aspecten van het marketingvak om de hoek komen kijken!

WEBSHOP BEHEER EN OPTIMALISATIE

Onze Clever Shops afdeling is verantwoordelijk voor het beheer van de gehele Q1905 webshop waarbij we gebruik maken van het systeem Lightspeed. Met behulp van onze goede data insights zorgen we voor doorontwikkeling van de website. Met conversie optimalisatie als uitgangspunt optimaliseren we de content van de webshop.

We adviseren en bieden hulp bij het opmaken van beelden voor de website, e-mails en media en schrijven hiervoor ook alle tekstuele content op basis van organische vindbaarheid (SEO).

MEDIA INZET

Naast de doorontwikkeling van de webshop mogen wij ook de inkoop van online media verzorgen voor onder andere Google SEA, Google Shopping en Facebook Advertising en zorgen we voor optimalisatie middels liquid media waarbij constant de prestaties worden gemonitord voor het hoogst haalbare resultaat.

E-MAIL MARKETING EN MARKETING AUTOMATION CAMPAGNES

Clever Strategy heeft een e-mail template voor Q1905 ontworpen en daarnaast verzorgen wij ook de totale e-mail marketing en marketing automation campagnes met behulp van Clang, een campagne management systeem. Hierbij wordt door ons drie keer per week de opzet, invulling en verspreiding van de nieuwsbrieven uitgevoerd. Ook hebben wij een verrijkingscampagne opgezet waarmee we op basis van profielen gesegmenteerde e-mails kunnen versturen.

DATA ANALYSE

Met behulp van het KPI dashboard dat we voor Q1905 ontwikkeld hebben, houden we dagelijks scherp de omzetten en doelstellingen in de gaten. Het maken van analyses is een belangrijk onderdeel van onze samenwerking. Op basis van deze uitkomsten ontwikkelen we namelijk nieuwe plannen en kunnen we in het vervolg de resultaten nog meer verbeteren. Zo werken we altijd aan groei voor het optimale resultaat.

EVENEMENTEN EN GOEDE DOELEN

Naast de basis werkzaamheden helpen wij ook graag mee aan de marketing voor evenementen, goede doelen et cetera. Zo ook voor de Stichting Groot Hart, waarvoor Clever het t-shirt design ontworpen heeft.

CLEVER TOOLS

 
For the best marketing results.