CASE STUDY: HANS BOODT MANNEQUINS

HANS BOODT MANNEQUINS | POWERED BY INNOVATION

Hans Boodt Mannequins is een bedrijf met passie. Bij Clever Strategy kwam Hans Boodt Mannequins met de ambitie om het meest digitale mannequin bedrijf ter wereld te worden. Van zulke wensen gaat ons clever performance hart sneller kloppen, dus wij gingen dit partnership graag aan. Daarbij kwamen wij al snel tot inzicht dat het Hans Boodt Mannequins DNA (innovatief, creatief, Nederlands, rebels en jong) goed matcht met het DNA van Clever. Met hun specialistische ervaring creëren zij met hun mannequins unieke belevingen voor de dag van morgen.

NIEUWE WEBSITE

Na de realisatie van het CRM-landschap hebben wij een redesign en rebuild voor de Hans Boodt Mannequins website gerealiseerd. Wij kregen de uitdaging om de unieke beleving van Hans Boodt Mannequins te vertalen naar een digitale omgeving, die beschikbaar is in maar liefst 11 landen. Een belangrijk onderdeel is dat de marketeers van Hans Boodt Mannequins zelfstandig kunnen door ontwikkelen aan hun digitale beleving. Uiteraard bevat de nieuwe website diverse slimme functionaliteiten, om een fact based en data driven focus te houden. Er zijn diverse campagnes ontwikkeld zoals voor de ‘Muse’ mannequin collectie van Hans Boodt Mannequins en het aanvragen van brochures.

Het is voor ons een eer om samen te werken met een organisatie met internationale status in de top retail, fashion brands & fashion designers. Vanuit het Hans Boodt Mannequins motto “driven by craftsmanship, powered by innovation” blijven wij elkaar in de toekomst ook als partners inspireren.

Quisque vestibulum arcu efficitur eros maximus malesuada.

Marco Ouwerkerk – Hans Boodt

CRM-LANDSCHAP INCLUSIEF SHARPSPRING

Ons partnership is gestart met het ontwikkelen van een CRM landschap. Hierbij is het huidige ERP systeem gekoppeld aan het marketing automation pakket SharpSpring. SharpSpring is een marketing & sales platform waarmee we een alles-in-één marketing automatiseringsoplossing in handen hebben.
case-hansboodt-sharpspring

Met deze oplossing kunnen we het marketing programma van Hans Boodt Mannequins ondersteunen, hierbij kun je denken aan:

  • CRM verzorgen voor de lead generatie activiteiten
  • Versturen van digitale magazines, gekoppeld aan lead nurturing
  • E-mail versturen
  • Lead nurturing verzorgen, inclusief detecteren van belangrijke contactmomenten
  • Automated e-mail journeys realiseren
  • Managen van sales pipeline
  • Formulieren ontwikkelen voor de Hans Boodt Mannequins websites
  • Lead nurturing oplossing, waar zowel marketing als sales activiteiten ondergebracht kunnen worden

We zijn gestart als integrator om het CRM landschap in te richten. Na het inrichten van zowel de sales als marketing module hebben we de website voorzien van de verschillende SharpSpring functionaliteiten. Na de inrichting zijn zowel de marketeers als de salesverantwoordelijke van Hans Boodt Mannequins getraind. Met deze oplossing is er inzicht gecreëerd voor iedereen.

LEADFORENSICS, IDENTIFICEER ANONIEM BEZOEK NAAR CONTACT INFORMATIE

Binnen het Hans Boodt Mannequins landschap hebben we tevens LeadForensics geïmplementeerd. Met deze tool kunnen wij real time anoniem bezoek identificeren. Op internationaal niveau ontvangen wij contactinformatie, waarbij we een bepaald deel van de bezoekers kunnen voorzien van contactgegevens (bedrijfsnaam, contactgegevens, website gedrag en financiële data). We hebben LeadForensics gekoppeld aan SharpSpring, zodat de meest interessante leads, automatisch worden geplaatst in SharpSpring, zodat we de opvolging in beeld hebben en kunnen ondersteunen met opvolgactiviteiten. De real time data presenteren we live op een dashboard, zodat alle inzichten direct in beeld zijn.
case-hansboodt-sharpspring

CLEVER SERVICES