CASE STUDY: HOKKAI SUISAN

HET UNIEKE CONCEPT VAN HOKKAI SUISAN

Hokkai Suisan is een producent van Japanse vis delicatessen gevestigd in IJmuiden. Een uniek concept waarbij middels een diepvrieswagen bijzondere en traditionele Japanse gerechten geleverd worden aan inmiddels meer dan 7000 families in heel Europa en het Verenigd Koninkrijk. Hokkai Suisan wil zowel de authentieke als de moderne Japanse visgerechten van hoge kwaliteit voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk maken.

NIEUWE DIGITALE STRATEGIE

Deze Japanse specialiteiten zijn het best bewaarde geheim van IJmuiden. En zo’n goed bewaard geheim verdient juist alle aandacht! Om deze reden heeft Clever Strategy een nieuwe digitale strategie ontwikkeld. Zo krijgen de producten door bredere promotie alle aandacht die zij verdienen. We willen niet alleen de traditionele Japanners, maar ook de consumenten ontzorgen door ze op een gemakkelijke manier kennis te laten maken met de heerlijke, gezonde Hokkai Suisan producten.

DIGITALE TRANSFORMATIE NAAR EEN WEBSHOP

Vanuit de nieuwe strategie zijn we aan de slag gegaan om de digitale transformatie in gang te zetten. Hiervoor is een nieuwe webshop ontworpen. Van het design tot het bouwen van de website. Al deze taken zijn uitgevoerd door Clever Strategy. De nieuwe webshop is gelanceerd onder de naam www.hokkai.com.

Digitalisering kan voor zowel de consument als voor Hokkai zelf een grote verandering betekenen. In de oude situatie bestelden klanten de Hokkai Suisan producten via een bestellijst in Excel. Tegenwoordig is het mogelijk op producten in de shop toe te voegen aan je winkelmandje en op die wijze je bestelling te plaatsen. Om de overgang naar de nieuwe werkwijze zo geleidelijk mogelijk te laten verlopen, hebben wij de mogelijkheid ingebouwd in de webshop om de Excel bestellijsten te uploaden via het account in de webshop.

De focus voor de webshop ligt met name op content optimalisatie vanuit informatieve en SEO doelstellingen. Omdat Hokkai Suisan door heel Europa en het Verenigd Koninkrijk visspecialiteiten levert, is de website ook meertalig gemaakt. Daarnaast is er bij de bouw van website natuurlijk ook rekening gehouden met de routes die Hokkai Suisan rijd door de verschillende landen en op welke dagen het voor de klant mogelijk is om de bestelling te laten leveren.

DATA

Je kunt meer uit een goede webshop halen als je gebruik maakt van data. Aangezien wij vanuit een fact based en data driven aanpak werken, helpen wij onze klanten hier ook graag mee verder. Buiten dat wij onze klanten hiermee helpen, trainen wij ze ook om zelf fact based aan de slag te gaan. We hebben aan Hokkai Suisan een Google Analytics training mogen geven, waarna zij zelf aan de slag zijn gegaan met een dashboard in Data Studio. Wij helpen hierin met het visualiseren van de data. Dit dashboard geeft Hokkai interessante inzichten en zorgt voor de ontwikkeling van een fact based mindset.

MEDIA

Ook op het gebied van media lagen er kansen voor Hokkai Suisan. We ondersteunen hen met social media campagnes om hun evenementen te promoten. Daarnaast hebben we ook verschillende retargeting campagnes opgezet om de ‘home delivery’ onder de websitebezoekers onder de aandacht te brengen.

Wil je zelf ook de unieke experience van Hokkai meemaken? Dan kun je genieten in het restaurant van Hokkai Kitchen in Ijmuiden. Ga je liever zelf aan de slag met de mooie producten van Hokkai? Bestel dan via de webshop. Er zijn ook genoeg recepten te vinden op de website die je op weg kunnen helpen!

CLEVER TOOLS