CASE STUDY: GIRAV

GIRAV LONG FIT

Dankzij Girav zijn te korte T-shirts voor lange mannen verleden tijd. Bij Girav scoor je namelijk T-shirts in wel 17 maten zodat je altijd een shirt hebt wat helemaal bij jou past. Een idee dat geboren is uit een behoefte en wat inmiddels is uitgegroeid tot een groot succes! Maar hoe zorg je dat je met een goed product je juiste mensen bereikt? En hoe kun je zorgen dat zij enkel relevante content tot zich nemen? Daar kwam Clever Strategy om de hoek kijken. Wij hebben ons steentje bijgedragen op diverse vlakken om samen te zorgen voor optimaal resultaat.

DATA

Door data op een slimme manier in te zetten, zorg je dat iedere bezoeker van je website relevante content bekijkt. Met een data driven aanpak kun je veel meer halen uit je website en e-mails. Dit doen we met behulp van Datatrics.

TRAININGEN

DATATRICS

Maar hoe pak je dit nu aan en richt je dit in? Onze dataspecialisten hebben trainingen gegeven aan het team van Girav zodat zij zelf meer inzicht krijgen in het ontwikkelen van gepersonaliseerde content. Inmiddels weten zij zelf hoe Datatrics werkt en wat er allemaal mogelijk is. Dit leverde hen veel nieuwe inzichten op. Tijdens deze training zijn we samen met het team van Girav meteen aan de slag gegaan met het uitdenken van gepersonaliseerde content.

Ook hebben we Datatrics gekoppeld aan het campagne management systeem Deployteq, waardoor niet alleen in de website, maar ook in de e-mails gepersonaliseerde content mogelijk is.

SEGMENTATIE EN KLANTREIS INRICHTEN

Tijdens een vervolg training hebben we met Girav verschillende segmenten gedefinieerd. Deze segmenten zijn gekoppeld aan de data uit Datatrics. De segmenten zijn gedefinieerd aan de hand van het koopgedrag, demografie, de bron en nog veel meer. Door de doelgroep te clusteren kan elke groep apart bereikt worden voor specifieke marketingdoeleinden.

Hierna is er samen met het team van Girav gewerkt aan het inrichten van de customer journeys in Datatrics. Zo kan er op basis van persoonlijk gedrag relevante content worden ingericht die past binnen de aankoopfase van de bezoeker.

MEDIA

SOCIAL MEDIA CAMPAGNE

Niet alleen onze data-afdeling, maar ook onze mediaspecialisten konden voor Girav aan de slag met een social campagne. De focus was gericht op het aantrekken van nieuwe klanten. Binnen de campagne, bestaande uit verschillende lagen, zijn er diverse Facebook Ads en Instagram Ads gecommuniceerd. In de bovenlaag werd aan zoveel mogelijk mensen de voordelen van Girav kenbaar gemaakt. Vervolgens is er een tweede laag toegevoegd aan de campagne waarin middels remarketing doelgroepen de focus meer op conversie werd gelegd. Na het klikken op een van de carrousels of productadvertenties werd op de site een kortingscode aangeboden waarmee 2 basic T-shirts voor de prijs van 1 besteld konden worden.

Om alleen nieuwe klanten te bereiken met deze campagne is er op een slimme manier gebruik gemaakt van het uitsluiten van doelgroepen. Met behulp van de Facebook pixel en de bestaande data in het campagne management systeem Deployteq konden consumenten die betaalde orders hebben geplaatst, uitgesloten worden van de campagne. Omdat deze actie gericht is op nieuwe klanten is er gebruik gemaakt van een formulier, waarbij er tijdens het invullen direct gecheckt werd of het e-mailadres al bekend was in Deployteq. Na deze check werd er meteen een unieke kortingscode getoond op de website of in de e-mail. De campagne was een groot succes en heeft veel nieuwe klanten opgeleverd.

CLEVER TOOLS