Social media advertising is een krachtige en veelzijdige manier van adverteren met veel verschillende mogelijkheden. Denk aan campagnes gericht op het genereren van leads, conversies of het vergroten van je naamsbekendheid.
Facebook advertising
Het grootste sociale platform van Nederland met de meeste actieve gebruikers. Binnen Facebook hebben we verschillende opties om te adverteren, maar de basis wordt altijd gevormd vanuit sterke visuals om de betreffende consument aan te spreken. Uitingen die op het moment erg krachtig zijn, zijn video- of productadvertenties die aansluiten op de behoefte van de consument op dat moment. Het voordeel van adverteren via social media is dat we de doelgroepen goed segmenteren op basis van demografie en interesses.
Instagram advertising
Direct achter Facebook zit Instagram (ook van Facebook), het tweede grootste social mediaplatform van Nederland en nog steeds groeiende. Adverteren binnen Instagram vergt een iets andere benadering en dus ook andere uitingen. Qua targeting verschillen de twee niet van elkaar en bieden ze dezelfde mogelijkheden.
Snapchat advertising
Met name interessant om de jongere doelgroep (15-25) te bereiken, is Snapchat. Met korte video’s laat je jouw doelgroep op een leuke manier kennis maken met je merk of product. Targeting is iets minder specifiek dan de vorige twee sociale platformen, maar nog steeds zeer interessant.
LinkedIn advertising
We benaderen bij Clever Strategy natuurlijk ook de zakelijke markt. Met LinkedIn advertising segmenteren en targeten we relevante functieprofielen, branches en vakgebieden.
Twitter advertising
Het kanaal waarop Clever Strategy awareness creëert voor jouw merk of product. Targeting op profiel-informatie, device-informatie of 3rd party data.
Wil je weten of jouw doelgroep te vinden is op social? Neem dan contact op met Femke Evers.