CASE STUDY: DE BAAK

DE BAAK

De Baak is dé plek waar leiders en professionals zich ontwikkelen in persoonlijk leiderschap. Een plek vol paradoxen waar het gaat om hoofd, hart en handen. Jezelf ontwikkelen is iets waar wij bij Clever Strategy zeker achter staan. Dit maakt dat de Baak niet alleen qua werkzaamheden, maar ook qua organisatie naadloos aansluit op onze identiteit. Clever Strategy ondersteunt de Baak al sinds 2017 met de media inzet. Dit doen we middels massa mediale campagnes via veel verschillende kanalen.

ZICHTBAAR DOOR HEEL NEDERLAND

De Baak richt zich op professionals en leidinggevenden in Nederland. Om zichtbaarheid te creëren onder de doelgroep zetten we een uitgebreide mediamix in, bestaande uit advertenties op televisie, radio, snelwegmasten, magazines, kranten, vaktijdschriften en online. Door deze brandingcampagnes is de Baak zichtbaar door het hele land.

NATIVE ADVERTISING

Naast de campagnes gericht op de naamsbekendheid van de Baak zetten we ook native advertising in. De Baak schrijft veel artikelen om hun kennis te delen met de doelgroep en hun professionaliteit binnen de markt te uiten. Deze artikelen worden ingezet bij campagnes op social media, maar ook in nieuwsbrieven van o.a. vaktijdschriften om zo nieuwe klanten te werven.

Door deze native advertorials verhogen we daarnaast het websiteverkeer en de SEO-score van de website van de Baak.

STUREN OP CONVERSIE

Ook adverteren we met het directe doel om het aantal conversies te verhogen. Dit houdt in dat er meer trainingen geboekt worden, dat meer mensen zich inschrijven voor een online proeverij (een korte introductietraining) of dat meer mensen advies aanvragen over welke training het best bij hen past. Dit doen we door middel van social, Google Search en plaatsingen in o.a. vaktijdschriften.

Binnen social maken we gebruik van specifieke targeting groepen, zodat we enkel de mensen bereiken die binnen de doelgroep vallen en die interesse hebben in dit onderwerp.

DE STAAT VAN LEIDERSCHAP

Naast de campagnes die het hele jaar door lopen, draaien we voor de Baak ook tijdelijke campagnes. Waaronder bijvoorbeeld de campagne: De Staat van Leiderschap. De coronacrisis bracht veel nieuwe uitdagingen met zich mee waar niemand zich op voorbereid heeft. Daarom is de Baak in gesprek gegaan met verschillende politici, CEO’s en ondernemers om te bespreken hoe we existentiële

vraagstukken gaan oplossen en wat de visie van deze leiders hierop is. Het doel van deze campagne was om de Baak op de kaart te zetten omtrent het thema leiderschap.

De interviews zijn ontwikkeld als podcast en video’s. Deze uitingen zijn vervolgens gedeeld via social media, verschillende kranten en op de radio.

50 GRATIS OPLEIDINGSPLAATSEN

Tijdens de coronacrisis zaten veel bedrijven in zwaar weer. Om deze organisaties in moeilijke tijden te ondersteunen heeft de Baak 50 opleidingsplaatsen kosteloos beschikbaar gesteld aan bedrijven. Een mooi initiatief voor ondernemingen in nood! Om meer bekendheid voor deze actie te genereren zijn er advertenties geplaatst in kranten en zijn er social posts gedeeld.

SLIMMER DOOR DATA

Ons doel is om marketingverspillingen in tijd en geld te voorkomen. Bij Clever Strategy werken we resultaatgericht en dit is onmogelijk zonder goede data. Onze werkwijze is dan ook niet voor niets gebaseerd op fact based en data driven marketing.

Daarom kijken we niet alleen naar de zichtbaarheid van de campagnes, maar ook naar de kwaliteit van de media inzet. Wat zijn de behaalde resultaten? En kunnen we hier nog in bijsturen voor betere resultaten? Door proactief mee te denken over de funnel na de klik zorgen voor een optimaal resultaat van de media inzet.

CLEVER TOOLS